A repülőtéren gyakran megforduló, kisebb teherszállítókról viszonylag ritkábban esik szó. Ezek azok a légi mindenesek, amikkel a nagy csomagküldő cégek áruját terítik a régióban, illetve egyben idehozzák az európai központba szánt küldeményeket, például Kolozsvárról, Szarajevóból vagy más közeli városokból – írja a Bud.hu. A kis teherszállító gépek általában utasszállítóként kezdték a karrierjüket és később kerültek a cargo-flottákba. Az egyik különleges ritkaság a a BAe ATP típusú, 22,9 tonnás gépe, amelynek hatótávolsága eléri az 1800 kilométert. A példány a brit Atlantic Airlinestól bérelt gép.
Mire forgalomba állították az első ATP-ket, addigra az európai együttműködésben készülő ATR-ek, a kanadai Dash-8-asok és a SAAB 340-esek elvitték a piac nagy részét. Mindössze 64 darab ATP épült. Ezt a gépet a 80-as évek elején fejlesztette a British Aerospce a régi Hawker Siddeley Hs. 748-asok leváltására. Az első ATP 1986-ban szállt fel és a berepülések végén 1988-ban állt szolgálatba.
Egy másik klasszikus a csehszlovák Aero Vodochody Let L-410UVP-je, szintén egy igazi légi mindenes. Nemcsak utasszállításra alkalmas (19 férőhely), hanem helyette akár 1,6 tonna teherárut is tud szállítani.
További fotókat a Budapest Airport Facebook oldalán nézegethetsz!
Legutóbb a Forma-1 pilóták menő magángépeit mutattuk meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.