1. A macska, melyet Marlon Brando simogat a híres kezdőjelenetben, eredetileg nem szerepelt a forgatókönyvben, és a színész a stúdió területén kóborolva szedte össze. A cica annyira dorombolt a felvételek alatt, hogy Brando szövegének nagy részét később utószinkronban kellett pótolni. Ettől a filmtől kezdve pedig szabályos divat lett a mozis és tévés főgonoszok számára a macskasimogatás.
2. A filmben a Corleone fiúk húgát, Conniet játszó Talia Shire a rendező Francis Ford Coppola húga (eredetileg Talia Rose Coppola), és először nem is akarta neki adni a szerepet, mert félt a nepotizmus vádjától.
3. Emellett a rendező lánya, a később maga is filmrendezővé lett Sofia Coppola is szerepel a filmben: a nevezetes keresztelési jelenetben három hetesen ő a kisbaba.
4. Amikor narancsok bukkannak fel a filmben, mindig rövidesen bekövetkező halálra utalnak.
5. A film készítését az igazi maffia is figyelemmel kísérte: még tiltakoztak is ellene (persze civil szervezeteken keresztül), hogy rossz színben tünteti fel az olasz-amerikaiakat, Joe Colombo New York-i főnök pedig személyesen is „közbenjárt”. Végül a stúdiónak sikerült megegyeznie velük.
6. Marlon Brando mindössze 47 éves volt, amikor eljátszotta az idős családfőt, sok munkát adva ezzel a sminkeseknek.
7. Színészek, akik szóba jöttek Michael Corleone szerepére: Martin Sheen, Warren Beatty, Jack Nicholson, Dustin Hoffman, Alain Delon, Burt Reynolds, Ryan O’Neal, sőt még Robert Redford is. Végül James Caan kapta meg, de aztán sikerült megszerezni Al Pacinót, és Caanhoz vándorolt Sonny Corleone szerepe.
8. A híres-neves lófej az ágyban igazi volt. Egy vágóhídról kapták, ahol naponta több tucat lovat vágtak le — hogy kutyaeledelt készítsenek belőlük.
9. Orson Welles pedig nagyon komolyan lobbizott azért, hogy ő játszhassa el Vito Corleonét, és Francis Ford Coppolának komoly szívfájdalmat okozott visszautasítani az egyik példaképét, de addigra már megállapodott Brandóval, és eredetileg is neki szánta a szerepet.
10. A Keresztapa három Oscar-díjat nyert: a legjobb film, a legjobb férfi főszereplő és a legjobb adaptált forgatókönyv elismerését. Ezenkívül nyolc további kategóriában jelölték.
11. A díjátadón viszont a háromból két díjat nem vette át az, aki valójában nyerte. A forgatókönyvért járó aranyszobrocskát (az eredeti regényt is író) Mario Puzo helyett a lánya kapta kézhez a színpadon, Marlon Brando pedig egy népviseletbe öltözött indián nőt (mint később kiderült: színésznőt) küldött maga helyett — aki felolvasta az üzenetét, amelyben a színész visszautasította a díjat, tiltakozásul az amerikai kormány és filmipar őslakosokkal kapcsolatos politikája miatt.
12. Al Pacino pedig el se ment a gálára, mert zokon vette, hogy a legjobb mellékszereplők között jelölték, miközben sokkal több jelenete volt a filmben, mint a főszereplőként számításba vett Marlon Brandónak.
13. 1977-ben készült egy négyepizódos televíziós változat a Keresztapa 1 és 2 anyagaiból, Francis Ford Coppola felügyelete alatt. Ebben időrendbe állították a két film eseményeit, így például Szicíliában kezdődött a gyerek Vitóval, amit ugye moziban csak a második film flashbackjeiben láthattunk. Ezenkívül tartalmazott jó néhány plusz, a filmekből kivágott anyagot is (ezeket később a DVD-kiadások extrái általában szintén felvonultatták).
14. A Luca Brasit játszó Lenny Montana annyira ideges volt attól, hogy Brandóval forgathat, hogy az első közös jelenetükben (az esküvő alatti meghallgatásnál) belezavarodott a szövegébe. Viszont ez annyira tetszett Coppolának, hogy benne hagyta a filmben, és utólag felvettek egy külön jelenetet arról, hogy Brasi bebocsátásra várva próbálja betanulni a Donnak szánt szövegét.
15. Marlon Brando azt akarta, hogy Vito Corleone úgy nézzen ki, mint egy bulldog, ezért a próbafelvételekhez vattával tömte ki a pofazacskóját. Később a forgatáson ezt a hatást már szakember által készített protézissel érték el.
16. A szövegeivel viszont sokkal kevésbé készült fel Brando: a forgatás nagy részében kis kártyákról olvasta fel őket.
17. James Caan a karaktere agresszív megnyilvánulásainak eljátszásakor gyakran improvizált, mint például a sógor elverésekor, vagy a fotósok vegzálásakor. Ilyenkor túl is tudott lépni egy határt (lásd szemeteskuka), de legalább a partnerei arcán a rémület valós.
18. Al Pacino anyai nagyszülei annak idején egy bizonyos Corleone nevű faluból vándoroltak ki Amerikába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.