Influenszerek korszakának vége: csalódott követők, elégedetlen fogyasztók

Shutterstock/Chay_Tee -
közösségi média véleményvezér Digitális Tudatosság
Csalódott követők, hiteltelen tartalmak és elégedetlen világmárkák. Az influenszerek által keltett negatív érzések jelezhetik a változás szükségességét.

Egyre többen foglalkoznak azzal, hogy bizony már nem tart sokáig a közösségi média felületeken aktívan tevékenykedő, megmondó emberek töretlen és eddig felfelé ívelő népszerűsége. Az influenszerek száma rohamosan megnőtt az utóbbi években, szinte már nincs olyan területe az életünknek, ahonnan ne özönlenének ránk a véleményvezérek ajánló posztjai. Az influenszer marketing fontos része volt a márkák marketing stratégiájának, most mégis úgy tűnik, hogy a cégek egyre kevésbé szeretnének együttműködni a top véleményvezérekkel. A digitális világ gyorsan változik, és a fogyasztók igényei, valamint az online tartalom iránti elvárások is átalakulnak. Egyre több jel utal tehát arra, hogy az influenszerek kora, akik éveken keresztül formálták a közösségi média világát és befolyásolták milliók gondolkodását, hamarosan lejárhat. Utánajártunk, hogy mik lehet ennek okai.

Influenszerek
 Az influenszerek a szponzorok és hirdetők termékeit reklámozzák. Forrás: Shutterstock/Chay_Tee

A vezető influenszerek hatalmas tömegeket érnek el a közösségi média oldalaikon

Nem hiába láttak bennük fantáziát a cégek és áldoztak magas összegeket egy-egy ajánlásba bújtatott termékük, vagy szolgáltatásuk reklámozásáért. Azonban az influenszer lufi kipukkanni látszik és talán pont a top influenszerek kapzsisága és meggondolatlansága lehetetleníti el a jövőben ezt az oly sokak számára kecsegtető megélhetést biztosító tevékenységet. 

1. Csalódott követők, elégedetlen fogyasztók

Az influenszerek fő erőforrása mindig is a rajongóik voltak, akik bíztak bennük és követték ajánlásaikat. Azonban az utóbbi időben egyre gyakoribbak lettek az esetek, amikor követők csalódtak a tartalmakban, amiket az influenszerek kínáltak. A fogyasztók egyre érzékenyebbek lettek a hamis és valótlan tartalmakra és a túlzottan reklámozott termékekre, mindez pedig csökkentette az influenszerek hitelességét. Az elégedetlen fogyasztók pedig már nem hajlandók olyan könnyen elfogadni az influenszerek által ajánlott termékeket vagy szolgáltatásokat. Az elpártoló szponzorok és hirdetők nélkül pedig az influenszerek számára nem éri meg a jövőben az a sok idő és energia, amit a tartalmaik előállításába fektetnek.

2. A tartalom mesterséges természete

Az influenszer-korszakot gyakran kritizálták amiatt, hogy sok tartalmuk nem volt valódi vagy természetes. A túlzottan szerkesztett fotók és videók, valamint a szponzorált tartalmak miatt sokan kérdőjelezték meg az influenszerek valódi hitelességét, márkahűségét. 2024-ben elmondható, hogy a fogyasztók zöme egyre inkább valódi és őszinte tartalmakra vágyik, és kevésbé hajlandó elfogadni a mesterségesen előállított vagy reklám célú posztokat.

3. Szerencse faktor

Az influenszer-korszak egy másik ismérve az volt, hogy sok, jellemzősen tinédzser influenszer gyorsan és viszonylag véletlenszerűen vált híressé. Ez a szerencse faktor sokat számított a sikerükben, és néha nehéz volt megismételni vagy utánozni. Azonban ahogy növekszik az online verseny és a platformok algoritmusaiban bekövetkező változások, a véleményvezérek számára egyre nehezebb lesz fennmaradni és növelni követőik számát pusztán a szerencsére támaszkodva.

4. A Marketing stratégiák változása

2024-ben a vállalatok és márkák is kezdik felismerni, hogy a véleményvezérekkel való együttműködés nem mindig hozza meg a várt eredményeket. Az influenszerekkel való együttműködés költsége magas lehet, és a megtérülés gyakran nem arányos az elkölteni kívánt pénzzel. Emellett a mai trendek szerint a márkák egyre inkább törekednek arra, hogy közvetlenül és autentikusan lépjenek kapcsolatba a fogyasztókkal.

5. Az új generációk érkezése

Ahogy új generációk lépnek be a digitális térbe, változnak a fogyasztói szokások és elvárások is. Az Z generáció például sokkal inkább hajlik arra, hogy kisebb, de őszintébb és valódibb közösségeket kövessen, és kevésbé érzékenyek a hagyományos influenszer-marketingre. Ez kihívást jelenthet azoknak az influenszereknek, akik a korábbi generációk között szereztek hatalmas követőbázist.

A fentiek mind arra utalnak, hogy a digitális világ a jövőben várhatóan új irányokat vesz majd fel. A hiteles és valóságos tartalmak, valamint a közvetlen kapcsolatépítés a fogyasztókkal válnak majd egyre fontosabbá. Így az influenszerek számára a jövő kihívásokkal teli lehet, és egy új digitális korszak kezdetét jelentheti.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.