Sokan hajlamosak azt hinni, hogy a luxus iránti rajongás a modern kor találmánya. A valóság azonban az, hogy az emberek már évszázadok óta vonzódnak a fényűzéshez és a gazdagságot sugárzó életstílushoz. A 19. és 20. század fordulóján különösen erős volt ez az irányzat: az aranykor extravaganciája, a nagy társasági események, a gazdagok fényűző otthonai és utazásai mind azt mutatják, hogy az emberek már száz éve is imádták a luxust.
Az 1800-as évek végétől egészen az első világháborúig tartó időszakot gyakran a fényűzés korszakának is nevezik. Európában, különösen Párizsban, Londonban és Bécsben, a gazdagok és az arisztokrácia életmódja tükrözte a korabeli társadalmi trendet: minél nagyobb, minél drágább, annál jobb. A városok tele voltak pompás színházakkal, kávéházakkal, báltermekkel és luxusszállodákkal, ahol a felső tízezer találkozhatott.
A ruhák is egyre bonyolultabbak és díszesebbek lettek. A nők selyemből, csipkéből és gyöngyökkel díszített anyagokból készült ruhákat viseltek, míg a férfiak gondosan szabott öltönyökben és frakkokban jelentek meg a társasági eseményeken. Az akkori divat szinte versenyt futott a luxus mértékével: minél több anyagot és drága kiegészítőt viselt valaki, annál előkelőbb státuszt sugárzott.
Az 1920-as évek az extravagáns partik és a gazdagok mértéktelen költekezésének időszaka volt. Akkoriban a technológiai fejlődés, például az autók, rádiók és a luxusjachtok megjelenése új dimenziókat adott a fényűzésnek.
Az emberek nemcsak szép ruhákkal és ékszerekkel próbáltak kitűnni, hanem azzal is, hogy ki rendelkezik a legmodernebb technikai vívmányokkal.
Ezért volt igazi luxus például autóba ülni. Az első budapesti autót 1895-ben Hatschek hozatta Bécsből, és bár inkább emlékeztetett egy hintóra, már nem kellett elé lovakat fogatni, ami akkoriban hatalmas előrelépés volt. Az autó, mint technikai vívmány minden időben a luxust szimbolizálta, különösen igaz volt ez az autózás történetének hajnalára, amikor csak kevesek engedhették meg maguknak, hogy saját járművet vegyenek.
Az utazás mindig is a luxus megtestesítője volt. A 19. század végén és a 20. század elején, az arisztokrácia körében rendkívül népszerű volt az úgynevezett Grand Tour, amely során a fiatal nemesek beutazták Európát, hogy „művelődjenek” – de valójában inkább arról szólt, hogy belekóstoljanak a legdrágább borokba, műalkotásokat vásároljanak, és élvezzék a társadalmi elit nyújtotta előnyöket.
Az Orient Expressz a vasúti luxus csúcsa volt: a vonat elegáns kabinjaival, bőséges étkezéseivel és kényelmi szolgáltatásaival Párizstól egészen Isztambulig repítette utasait. Az utazás önmagában élmény volt, nem csupán közlekedési eszköz, és az Orient Expresszt a kor legfényűzőbb közlekedési formájaként tartották számon.
Az emberek az öltözködést, az ékszereket minden korban a luxus kifejezéseként kezelték. Így nem csoda, hogy bár az évek múlásával egyre kevesebb anyagból készültek a divatos holmik, a márkás darabok bizony sok pénzbe kerültek. Ugyanez volt a helyzet a kiegészítőkkel: a nagy divatházak drága darabjait csak kevesen engedhették meg maguknak.
Budapest éppúgy követte a trendeket, mint más nagyvárosok, de a kornak megfelelően inkább csak a maga módján. Az ötvenes, hatvanas évektől nehéz volt luxuscikkekhez jutni, és bár ott volt a fővárosi Luxus Áruház, és a kínálat több és jobb volt a megszokottnál, még mindig szerényebb volt, mint amit a bécsi, vagy párizsi üzletekben lehetett látni.
A történelem során a luxus iránti vágy mindig jelen volt az emberi kultúrában, és valószínűleg mindig is lesz. Akár egy száz évvel ezelőtti bálteremben vagyunk, akár a legmodernebb penthouse lakásban, az emberek mindig keresték és keresik a lehetőséget, hogy valami különlegeset, valami fényűzőt élvezzenek. A luxus nemcsak a gazdagságot jelképezi, hanem egyfajta vágyat a szépség, a kényelem és a különlegesség iránt, amely minden korban vonzó marad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.