A 42-es méret feletti ruhákat hordó hölgyeket szokták "plus size" nőknek nevezni. Nagyon sok szinonimát használhatunk, ha róluk van szó. Léteznek a szép változatok, mint például a kerekded, gömbölyded vagy a teltkarcsú. Aztán ott vannak a fájó szavak: kövér, elhízott, dagadt, és még sorolhatnánk.
Az ok, amiért ezeket a jelzőket boncolgatjuk, nagyon egyszerű. Az átlagos ruhaméret ma Európában 44-es, ha csak az Egyesült Királyságot nézzük, akkor 46-os. Becslések szerint 2030-ra 40 százalékunk túlsúlyos lesz. Természetesen ez nem egy olyan dolog, aminek örülni kellene. Ám az elhízás egy komplex dolog. Néhányan sajnos nem tehetnek ellene, mert olyan gyógyszert szednek, amely megváltoztatja az anyagcserét, felpuffasztja a hasat, és semmilyen diéta vagy mozgásforma nem jelent segítséget.
Ezeknek a nőknek el kell fogadniuk magukat, és megkeresni a pozitívumokat testükön. Az egyik "menekülési útvonal" a divat lehet. Mostanság a divatipar is próbál a nagyobb hölgyekre is figyelmet fordítani. Az olasz Vogue három plus size modellt állított címlapjára ebben az évben, Marc Jacobs pedig bejelentette, hogy plus size kollekcióval rukkol elő.
Azonban a helyzet korántsem fényes az átlagember által megfizethető ruhamárkák boltjait illetően. Ott van például a spanyol Zara márka, melyre ráférne egy drasztikus megújulás. Tényleg fantasztikus, hogy elérhető árakon kínálja a Prada, Marni, Jil Sander stílust, a ruhaméreteitől azonban nem vagyunk elragadtatva. A Zara XL elvileg egy 44-es ruhát hordó nőnek jó, de gyakran még a 42-es méretűek is alig tudják belepréselni magukat. Ennek következményeként nagy vásárlórétegtől zárják el magukat, és úgy látszik, nem is érdekli őket. Talán az összes spanyol nőnek olyan alakja van, mint Penelope Cruznak, bár ebben erősen kételkedünk.
Azért vannak kivételek is, például a pár éve kapható ASOS Curve kollekció, mely ugyanúgy az aktuális trendeket követő ruhákat kínálja, vagy a H&M "+" kollekciója, mely 44-54-es méretig kapható ruhákból áll. Az viszont rejtély, hogy a legtöbb high street bolt miért nem csatlakozik a brit webáruházhoz. Sokkal több nő vásárolna náluk, így mindenki jól járna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.