Kiderült, hogy nem a szolárium okozza a bőrrákot

melanoma szolárium bőrrák
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egy nemrég készült felmérés szerint közvetlenül nem a szolárium tehet arról, hogy a mesterséges napfürdőzést előszeretettel kiélvező férfiak és nők körében gyakrabban alakul ki a halálos kimenetelű bőrrák.

Azok az emberek, akik rendszeresen járnak szolárumba,

hajlamosak megfeledkezni a napsugárzás elleni védelemről: nem igazán használnak naptejet a szabadban sem.

A káros UV-sugárzás azonban veszélyes: halálos bőrrákot, melanómát okozhat.

Forrás: Dreamstime

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint a szoláriumozás az egyik legveszélyesebb szokás, amely rákot okozhat. A második a listán a dohányzás, ami talán sejteti, mennyire aggasztó jelenségről van szó.

A Johns Hopkins University School of Medicine kutatásából kiderült az is, hogy a szoláriumozók azért vannak elsősorban veszélyben, mert semmilyen nap elleni védelmet nem használnak.

A kutatás során 10 262 olyan fehér felnőttet vizsgáltak, akik bőrszínük miatt különösen veszélyeztetettnek számítanak. Közülük 7 százalék szoláriumozott az elmúlt egy évben, és csupán a megkérdezettek fele számít alkalmi szoláriumozónak, akik csupán évi egy-kilenc alkalommal használnak mesterséges eszközt a barnulásra.

A fennmaradó 3,4 százalék rendszeresen jár szoláriumba, vagyis tíznél több alkalommal barnul a dobozban évente. Kiderült, hogy azok, akik a leggyakrabban járnak szoláriumba, a legkisebb valószínűséggel használnak naptejet a szabadban, és ezért sokkal gyakrabban égnek meg.
A szakemberek szerint ez egy fontos oka lehet annak, hogy a szoláriumozók körében gyakoribb a melanóma.

Viszket, fáj és vérzik?

A rákos megbetegedések egyik legalattomosabb változata nem válogat: nem csupán idősebbeknél, hanem akár már egészen fiatal korban is szinte észrevétlenül kialakulhat. A bőrrák első tüneteiről itt írt korábban a Life.hu.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.